Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArnold, Carolyn L.
InstitutionChabot Coll., Hayward, CA.
TitelUsing National Data Sets To Create Comparable National Statistics for the Student Characteristics and Outcomes in Community Colleges.
Quelle(1997), (83 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCluster Grouping; College Outcomes Assessment; Community Colleges; Comparative Analysis; Data Collection; Institutional Research; Peer Institutions; Statistical Analysis; Tables (Data); Two Year Colleges; Beginning Postsecondary Students Longitudinal Study
AbstractAddressed to institutional researchers, this report from California's Chabot College presents information on National Center for Education Statistics (NCES) data sets. Included is a discussion on how these data sets can be used to create peer groups of U.S. colleges, and to produce statistics on major student variables for each of these groups. Ideas are presented on how to obtain and work with NCES data sets, and what resources are needed in terms of time, hardware, software, supplies, and funds. Three major chapters review the usefulness of two data sets: the Integrated Postsecondary Education Data System (IPEDS) and the Beginning Postsecondary Students Longitudinal Study (BPS). The conclusion summarizes the value and accessibility of these data sets, and helps institutional researchers evaluate whether they have the inclination or resources to work with either of the sets, or if published materials are better alternatives. The report contains 21 tables. The appendices contain lists of IPEDS and BPS variables used, supporting tables, and additional sources of help in using the NCES data sets. (AS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: